16
11/2011
0

Mit sütött ki a Fornetti?

Eldobva

Mielőtt félre értenétek: a blogon nem csak a hirdetéses QR-kódokkal kívánok foglalkozni, sőt... de egyelőre még csak ilyen jellegűekkel találkozom.

A mai napon viszonylag "sok" kódot láttam, úgyhogy szinte a bőség zavarával küzdök. Gondolnom kell azonban az ínségesebb napokra is, úgyhogy most csak a legutolsót osztom meg veletek, a többit pedig elraktározom (így például később írok majd csak arról, hogy mennyire kifizetődő mozgólépcső melletti plakátra apró QR-kódot tenni, vagy, hogy milyen is egy QR-kódnak látszó tárgy).

És akkor most a kiválasztott kódról:

Haza felé sétálva egy ELDOBOTT Fornettis papírzacskóra lettem figyelmes. Egészen pontosan arra, hogy a földön ott virít egy QR-kód. Megálltam, megnéztem, beolvastam a kódot, lefényképeztem a zacskót.

A zacskón azt olvashatjuk, hogy valami alkalmazás tölthető le... el kezdtem reménykedni, hogy na végre. Na végre nem valami egyszerű url-t kapok, valami szerencsétlen reklámhoz... persze nem tudtam elképzelni, hogy mégis milyen izgalmas dolgot tud elrejteni a kód mögé a Fornetti, de hát a remény hal meg utoljára.

Mit rejt a kód?

A DIAS alkalmazás multiplatformos letöltési lehetőségét. (Az az egy olyan dolgot, amire pár héttel ezelőtt az origo nem volt képes...)

Természetesen mielőtt telepítettem volna az alkalmazást, rákerestem a neten, hogy mégis mi lesz ez. Mert, hogy vannak már kártékony QR-kódok is. Igaz, azért azt meg kell jegyeznem, hogy a beolvasás után a beolvasó először csak megjeleníti, hogy mit olvasott be, de a végrehajtandó akcióra azért rákérdez, ergo nem kell rettegni, ha figyelünk, nem lesz problémánk. Szóval a dias-nak van csili-vili honlapja, amiről kiderült, hogy:

"A DIAS – (Digital Interactive Advertisement Solutions) olyan innovatív, többfunkciós eszköz, mellyel a marketing megjelenés felhasználói élménnyé tehető. A DIAS alkalmazás egyben QR-kód olvasó program is, melynek révén minden QR-kód leolvasható a mobiltelefon segítségével."

A zacskóMondjuk ez azért túl sokat nem mond, de az már sejthető, hogy megint valamilyen marketinges, reklámos dologról lesz szó. A QR-kód segítségével telepítettem az alkalmazást, majd a már feltelepített programmal újból beolvashattam a kódot, és megnézhettem a Fornetti gabonamezőn-erdőn átívelő reklámját...

Az android market statisztika szerint eddig kb. 500-an töltötték le az alkalmazást, amiben a mai napon mindösszesen két reklám tekinthető meg. Természetesen nem vágyom többre, de azért gondolom a koncepció az, hogy minél több felhasználóhoz minél több interaktív reklámot juttassanak el. (Egyébként a két reklám közül a Fronettinak jobban sikerült alkalmaznia a dias-ban rejlő lehetőségeket).

Értem én ezt a dias dolgot, de egyelőre nem látom, hogy a közeljövőben sikeres lehetne ez a hirdetési mód, hiszen:

  • az emberek még a szórólapot is egyik kezükkel elveszik, a másikkal pedig már dobják is a kukába - akkor meg minek telepítenének a mobiljukra még egy plusz, fölösleges alkalmazást, csak azért, hogy még több reklámot nézhessenek?
  • az interaktív hirdetések adatforgalmat generálnak, márpedig azt egyelőre a legtöbben nem szeretik...
  • a többlettartalom egyelőre nem egyértelmű.

Összességében a Fornettitől most többet láttunk, mint az eddigi egyszerű url-es QR-kódos hirdetőktől, de azt egyelőre még nem mondom, hogy mindenki telepítse fel állandóra a Dias-t.

(A zacskón látható QR-kód elérhető csodaszép felbontásban a Fornetti honlapján is.)

A bejegyzés trackback címe:

https://dorkuka.blog.hu/api/trackback/id/tr433387966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása